Renginiai

Raguvos gimnazistai tęsia kelionių tradiciją

Rugsėjo aštuonioliktoji  prasidėjo Raguvos gimnazistų ilgai laukta edukacinė išvyka ,,Šiaurė Lenkija – didingų žygių pėdsakais”. Nors atsikėlėme labai anksti ryte, tačiau vis tiek su šypsenomis pajudėjome iš Raguvos. Autobuse mūsų jau laukė gidas , kuris visos kelionės metu pasakojo įdomias istorijas apie lankomus miestus bei objektus.

Pirmoji stotelė buvo „Vilko guolis”. Tai A. Hitlerio bunkeris, įtvirtintas tuometiniuose Rytprūsiuose.  Iš bunkerio Antrojo pasaulinio karo metais Hitleris vadovavo Vokietijos ginkluotosioms pajėgoms. Vaikščiodami po bunkerius, buvome sužavėti jų apsauga – sienų storis siekė iki 8 metrų, o perdangas sudarė iki 10 m storio gelžbetonio sluoksnis. A. Hitlerio bunkeriai ne tik pagerino mūsų istorijos žinias, bet ir paliko didelį įspūdį.

Po to vykome į stebuklais garsėjantį Šv. Lipkos barokinį ansamblį, kuriame turėjome progą išgirsti didingų, „šokančių” vargonų skleidžiamą muziką. Aplankėme netoli esantį Rešelio miestelį, gotikinę jo pilį ir Šv. Petro bažnyčią. Pabuvoję šiose didingose vietose, vykome į garsųjį Žalgirio mūšio lauką. Ten mums gidas pasakojo apie Žalgirio mūšį.  Šiek tiek pavargę, bet vis dar gerai nusiteikę, išvykome į mūsų nakvynės vietą,  pajūryje esantį Stegmos miestelį.

Pailsėjus antroji diena prasidėjo  Štuthofo koncentracijos stovykloje. Joje supratome, kas yra koncentracijos stovykla, prisiminėme B.Sruogos  memuarinę knygą „Dievų mišką“. Gido pasakojimai dar labiau paaštrino matomus vaizdus. Įsitikinome, kad genocidas – vienas iš žiauriausių susidorojimo su žmonėmis nusikaltimas.

Po apsilankymo koncentracijos stovykloje, vykome į vieną seniausių Lenkijos miestų – Gdanską. Pasivaikščiojome  žavingu jo senamiesčiu, praėjome pro keletą didingų miesto vartų, apžiūrėjome senajame Gdansko uoste išlikusį senovinį uosto keltuvą, vadinamą Gdansko kranu arba Žuraviu. Ši unikali struktūra, laikoma seniausia Europoje, kartu yra ir miesto simbolis. Aplankėme ir Šv. Mergelės katedrą, pamatėme kitas garsiausias vietas.

Dalindamiesi įspūdžiais savo kelionę tęsėme laivu,  kuriuo nuplaukėme į nuostabaus grožio kurortinį miestą – Sopotą.  Jame pavaikščiojome 515 metrų mediniu molu, kuris, teigiama, yra ilgiausias Europoje . Apžiūrėjome dailius Sopoto pastatus, o kas norėjo, galėjo pakilti į vieną iš jų ir pamatyti kurortinio miesto panoramą.

Po to vykome į Olivą, kurioje aplankėme didingą jos katedrą. Daug kalbama apie šį Gdansko rajoną ir apie ilgiausią –107 metrų – Lenkijos bažnyčią. Išties graži!

Po nakvynės viešbutyje Stegmoje, pasisėmę naujų jėgų, smalsūs išykome į paskutinį objektą – Marienburgo pilį. Ši įspūdingo didžio pilis mus išties sužavėjo. Joje apžiūrėjome eksponuojamus viduramžių ginklus, skulptūras, amatininkų dirbinius, gintaro papuošalus. Pabuvojome žemutinėje, vidurinėje bei aukštutinėje pilies dalyse, vasaros bei žiemos menėse, pilies koplyčioje ir kitose didingose pilies patalpose, kuriose kadaise gyveno ordino vienuoliai ir kariai. Netgi teko aplankyti vietą, kurioje kalėjo Kęstutis.

Kaip bebūtų gaila, bet po apsilankymo pilyje mūsų laukė ilga kelionė namo. Visi, kupini įspūdžių, grįžome atgal į savo mielą Raguvą. O šią išvyką prisiminsime dar ilgai, nes jos metu sužinojome neįtikėtinai daug istorinių faktų, istorijos mokėmės autentiškoje aplinkoje. Tad už viską esame labai dėkingi fizikos mokytojai Lilijanai Nikolajenko, istorijos mokytojai Rasai Pranckevičienei ir mūsų gimnazijos direktorei Astai Sakalauskienei, kuri išleido mus į tokią neįprastą, turiningą, turtingą emocijų edukacinę kelionę.

Video medžiaga

Augustė Kielaitė, IIg klasės mokinė

Ankstesnės naujienos

Rugsėjo 26 dieną minima Europos kalbų diena. Raguvos gimnazijos moksleiviai kasmet mini šią dieną prisimindami Europos kalbų įvairovę. Šią dieną 4–8 kl. mokiniai vizualizavo anglų, rusų, vokiečių patarles ir posakius.

Jau tradicija tapęs renginys vyko lietingą, apniukusią rugsėjo tryliktosios dieną, penktadienį, mėnuliui verčiantis į pilnatį. Pati puikiausia diena krikštynoms, tiesa? Nuo pačio ryto vienuoliktokai pajuto švelnų krikštatėvių rūpestingumą – buvo papuošti specialiu užsakymu pasiūtais...

Mokslo metų pradžios šventė dar ir dabar pavadinama Rugsėjo 1-ąja, o nuo 1984 metų – Mokslo ir žinių diena – šiemet trisdešimt penktoji. Ir ką tik atšventę Baltijos kelio trisdešimtmetį,  susiburdami naujų tikslų siekimo pradžiai, nepaprastai šiltą ir šviesią rugsėjo 2-ąją...

Vidurvasaris – kasmet abiturientų išleistuvių metas. Vakar Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų bažnyčioje malda ir gerbiamo kunigo Sauliaus Filipavičiaus palaiminti su pašventintais atestatais rankose, gausiais sveikinimais ir palinkėjimais į gyvenimą išlydėti LXXI laidos abiturientai.

Birželio 10–14 dienomis Raaguvos gimnazijoje vyko tradicinė vaikų dieninė vasaros poilsio stovykla, finansuojama iš Panevėžio rajono savivaldybės biudžeto lėšų. Jos metu 1–4 klasių vaikai laiką leido aktyviai ir turiningai. Kiekviena diena įsimintina naujais potyriais ir veiklomis.