Panevėžio rajono pagalbos mokiniui specialistės Raguvos gimnazijoje
2019 m. balandžio 24 d. Raguvos gimnazijoje vyko seminaro „Elgesio ir emocijų sutrikimų turinčių mokinių stebėjimas, vertinimas ir skatinimas“ III d. „Kokia turi būti pamoka dirbant su hiperaktyviais vaikais?“. Tai institucinio lygio pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacijos tobulinimo ilgalaikė programa. Programos rengėjai - Vida Valiukienė, Panevėžio rajono logopedų, spec. pedagogų ir mokytojų padėjėjų metodinio būrelio pirmininkė, Tomas Lagūnavičius, socialinių mokslų daktaras, psichologas, Renata Jankevičienė, Švietimo centro direktoriaus pavaduotoja.
Pirmoje programos dalyje buvo išklausytas Tomo Lagunavičiaus seminaras „Kokia turi būti pamoka dirbant su hiperaktyviais vaikais?“.
Savarankiškus darbus pagalbos mokiniui specialistės atliko pagal Vidos Valiukienės pateiktą klausimyną. Reikėjo aprašyti ugdymo įstaigos šias sritis: orientavimąsi į mokinių poreikius; pasiekimų ir pažangos stebėjimą; SUP mokinių vertinimo įvairovę.
Trečioje dalyje buvo prisiminta, kokiais dokumentais ir teisės aktais reikėtų vadovautis atliekant SUP mokinių pasiekimų ir pažangos stebėjimą bei vertinimą. Panevėžio r. logopedų, specialiojo ugdymo pedagogų ir mokytojų padėjėjų metodinio būrelio narėms buvo pristatyta Panevėžio r. ugdymo įstaigų SUP mokinių stebėjimo, vertinimo ir skatinimo sričių analizė. Apžvelgti statistiniai rajono specialiųjų poreikių mokinių duomenys. Kalbėta apie hiperaktyvių vaikų skatinimą, sudominimą bei dėmesio išlaikymą. Pristatyta metodinė priemonė skirta SUP mokinių dėmesio, mąstymo, kalbos lavinimui ir mokinių pasiektos pažangos vertinimui.
Raguvos gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, VGK pirmininkė Aurelija Petrauskienė parengė ir pristatė pranešimą ,,Specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių stebėjimas ir fiksavimo patirtis Panevėžio r. Raguvos gimnazijoje“.
Renginio pabaigoje nuspręsta parengti bendrą rajono SUP mokinių individualios pažangos stebėjimo, vertinimo ir fiksavimo formą, kurią pildytų pagalbos mokiniui specialistai.